Waarom steeds meer bedrijven kiezen voor VoIP zakelijk

By | mei 17, 2018

Omdat de kosten van telefoon- en internetdiensten stijgen, zoeken veel bedrijven naar manieren om geld te besparen. Een optie die ze hebben, is om een ​​traditionele telefoonlijn te laten vallen ten gunste van de VoIP-dienst. Hoewel het aantrekkelijk is om geld te besparen op hun telefoonrekening, begrijpen veel ondernemers niet goed wat de VoIP-service is of hoe deze wordt gebruikt.

Voice over Internet Protocol

VoIP is een acroniem voor Voice over Internet Protocol. In plaats van een traditionele analoge telefoonlijn te gebruiken, kunnen met VoIP-technologie telefoongesprekken via een internetverbinding worden gevoerd en kan het telefoonbedrijf volledig worden omzeild.

VoIP-technologie verandert de stem van een gebruiker in een digitaal signaal dat via internet wordt verzonden naar de persoon die wordt gebeld. Wanneer het digitale signaal de persoon aan de andere kant bereikt, wordt het terug geconverteerd naar een traditioneel telefoonsignaal. Hoewel sommige VoIP-providers gebruikers kunnen beperken tot alleen die personen die ook VoIP-technologie gebruiken, bieden anderen oproepen aan iedereen met een telefoonnummer.

Internetgebruikers kunnen op drie verschillende manieren bellen met VoIP-technologie: rechtstreeks vanaf een computer, via een speciale VoIP-telefoon of met een traditionele telefoon die is aangesloten op een speciaal ontworpen adapter. Bij gebruik van een VoIP-telefoon of een telefoon die is aangesloten op een VoIP-adapter, rinkelt de telefoon, net als een traditionele telefoon, wanneer een oproep binnenkomt. Degenen die direct vanaf de computer bellen, worden op de hoogte gebracht van inkomende oproepen door speciale software die door de serviceprovider aan gebruikers wordt verstrekt.

Het belangrijkste voordeel van het gebruik van VoIP-technologie is dat het de kosten bespaart van het betalen voor zowel een traditionele telefoonlijn als een internetverbinding. Nadelen zijn onder meer het niet kunnen gebruiken van traditionele 112-services in geval van nood en het feit dat het, afhankelijk van de provider, mogelijk niet werkt tijdens een stroomstoring.

 

VoIP Zakelijk voor bedrijven

Er zijn een aantal redenen waarom steeds meer bedrijven zich richten op VoIP voor hun zakelijke belbehoeften. De belangrijkste reden is de kosten. In plaats van extra geld uit te trekken voor telefoondiensten, kunnen bedrijven geld besparen door gebruik te maken van een dienst die ze al gebruiken: het internet. De kosten van het gebruik van VoIP zakelijke telefonie zijn aanzienlijk goedkoper dan traditionele telefoondiensten en het bespaart nog meer geld voor bedrijven die veel internationale gesprekken voeren.

VoIP-diensten bieden bedrijven ook meer flexibiliteit. In een artikel voor Entrepreneur.com verklaarde Peter Alexander van Cisco Systems Inc. dat VoIP-systemen bedrijven in staat stellen dingen te doen die eenvoudigweg niet mogelijk zijn met traditionele telefoontechnologie. Hij wijst onder meer naar de mogelijkheid om je telefoonsysteem overal mee naar toe te nemen.

 

VoIP providers

Naarmate VoIP-diensten populairder worden, zijn een aantal aanbieders begonnen met het aanbieden van de dienst. Enkele van de beste VoIP-serviceproviders voor thuisgebruikers zijn KPN, Speakup, Vodafone en Tele2.

 

Mobiele VoIP

Nu consumenten meer dan ooit op hun smartphones vertrouwen, gebruiken velen mobiele VoIP diensten om de kosten te drukken. In plaats van het traditionele draadloze netwerk te gebruiken om te telefoneren, maakt Mobile VoIP het mogelijk om via internet via een smartphone te bellen. Om mobiele VoIP-technologie te gebruiken, moet u een smartphone hebben die compatibel is met de VoIP-serviceprovider die u kiest.

Bezoek de link en verkrijg meer info : https://www.speakup.nl/