Wat heeft de ontwikkelaar bij de start van het project van je nodig? Handige checklist voor marketee

door | september 1, 2020

professionele website maken Belgie

Er is niet veel voor nodig om een ​​studio aan een website te laten beginnen: slechts vijf simpele dingen. Deze zaken blijken in de praktijk altijd het moeilijkst te zijn voor zowel klanten als dus voor ons. De studio heeft niet veel nodig om met een website aan de slag te gaan: slechts vijf simpele dingen. Deze zaken blijken in de praktijk altijd het moeilijkst te zijn voor zowel klanten als dus voor ons. Voor een betere memorabiliteit kun je het een formule noemen – taak, feedback, inhoud, vooruitbetaling en wetgeving.

Dus je hebt een ontwikkelaar gekozen en hebt de hand geschud – het project zal er zijn. Wat nu? Laten we meteen definiëren: het begin is alle fasen voordat er aan het ontwerp wordt begonnen. De belangrijkste dingen: analyse, taakomschrijving, fasen definiëren en taken vastleggen, prototyping – alles wat een toekomstig project bepaalt, een soort voorlopig plan voor een huis voordat het wordt gebouwd. Zonder het juiste plan wordt alles scheef en scheef, wat niemand leuk zou vinden.

Een taak

Zonder een duidelijk begrip van waar u naartoe wilt, zal een goed project niet werken. Hoogstwaarschijnlijk bestaat het stellen van doelen en vereisten voor het project al – maar heel weinig mensen beginnen zonder deze te werken. Als je ons eerdere advies hebt opgevolgd, dan heb je al een duidelijke taak, maar het is niet overbodig om het opnieuw te herhalen – zowel voor jezelf als voor het management. Van de kant van het bureau wordt de visie van het project eerst verduidelijkt door de salesmanager, en daarna door de projectmanager. Na het gesprek ontvang je per mail een rapportage met vaste afspraken Als je nog geen samenhangende visie hebt op het hele project (dit gebeurt vaak bij grote projecten) kun je beter met flexibele ontwikkelmethodieken werken. Met scrum kun je bijvoorbeeld een project in fasen opdelen. Eerst starten we een werkproject met alleen de belangrijkste functies, en dan verfijnen en ontwikkelen we het steen voor steen. Belangrijk: terwijl u werkt, kunt u nieuwe functies toevoegen en onnodige verwijderen.

Feedback

Gegarandeerde studiopijn: de studio wacht op goedkeuring van een prototype en de marketeer gaat ineens op vakantie. Bonus: de tewerkstelling van de CEO, die het resultaat van de etappe moet goedkeuren, gaat buiten de schaal. Of de ondertekening van de volgende bijlage bij de overeenkomst wordt uitgesteld en uitgesteld – voor ons is het net zo stressvol als voor u Slecht nieuws: de capaciteiten van het bureau worden herverdeeld. Als de goedkeuring van het project wordt vertraagd door de fout van de klant, dragen we vrij voorspelbaar de ontwikkelaars over naar andere projecten. Daarom is het heel goed mogelijk dat u moet wachten tot er vrije tijd is Wat kunt u doen om uw baas op tijd te laten reageren op verzoeken en overtuigingen van het bureau? Complex vraagstuk. NLP, manipulatie? We zijn geneigd te geloven dat het nodig zal zijn om de situatie van tevoren te escaleren. Misschien is het de moeite waard om een ​​bepaald schema van goedkeuringen op te stellen en hiervoor een aparte tijd te reserveren.

Inhoud

De uitdrukking “Inhoud is de koning” is misschien niet gehoord, alleen de luie. Er zijn al een miljoen artikelen geschreven over de noodzaak ervan. Inderdaad, alles in deze materialen is pure waarheid Totdat wij (de studio die de ontwikkeling van de site op zich heeft genomen) niet over alle benodigde materialen beschikken, willen we niet aan het project beginnen. Niet vanwege natuurlijke luiheid, maar om heel objectieve redenen. Zonder inhoud kan het project wel eens op de verkeerde plaats terechtkomen – of beter gezegd: niet worden wat je denkt dat het is. Nog een onaangenaam nieuws: als er geen inhoud is, wordt het ontwerp van de site-architectuur en de ontwerpontwikkeling ingewikkelder. Als u goede deadlines en probleemloze presentaties wilt, bereidt u uw inhoud dan van tevoren voor. En stuur het naar de projectmanager voordat u aan het werk gaat.

Vooruitbetaalde kosten

Over de voordelen van tijdige betaling valt zelfs niets te zeggen. Laten we dit ter herinnering laten.

Contract

We hebben al een apart groot artikel geschreven over het opstellen van contracten. Het beschrijft al onze benaderingen om juridische problemen op te lossen – misschien helpt dit ons om elkaar beter te begrijpen.

De Marketeer Checklist

  • Ik had een gesprek met de verkoopmanager van de studio.
  • De samenvatting van het gesprek is per e-mail ontvangen.
  • De taak is geformuleerd.
  • De zakelijke doelstellingen van het project zijn bepaald.
  • De belangrijkste functies van de site zijn bepaald.
  • De vereisten voor het project zijn verzameld in de taakomschrijving van de klant.
  • Ik had een gesprek met de projectmanager.
  • Een samenvatting van het gesprek met de projectmanager is per e-mail ontvangen.
  • Inhoudslijst samengesteld.
  • Prioriteit – wat komt eerst.
  • De beschikbare materialen zijn verzameld en verzonden.
  • Verantwoordelijk voor deze of gene inhoud is geïdentificeerd.
  • De leveringsvoorwaarden worden bepaald met een kleine tijdmarge.
  • Het goedkeuringsproces is vastgesteld.
  • Er zijn taken geïdentificeerd die alleen op uw niveau coördinatie vereisen.
  • Voor elke fase zijn besluitvormers geïdentificeerd.
  • Verantwoordelijken worden gewezen op het belang van een snelle reactie.
  • Financiële en juridische problemen zijn opgelost.
  • Er is een contract opgesteld en ondertekend.
  • De voorbetaling is verzonden.

 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html